zaterdag 13 april 2013

Dag 289 - Meebeslissen - Deel 1

Context: 

We kwamen tot de conclusie dat ik niet bereid was volledige verantwoordelijkheid te nemen alsof het mijn eigen beslissing was, alsof het over mijn eigen leven zou gaan, maar dat ik naar de zaken keek, naar de opties die er waren - als een buit
enstaander, als iets wat me niet echt aanging. Hierdoor liepen we kansen mis om punten richting te geven die reeds veel vroeger besloten hadden kunnen worden.

Oplossing:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het nemen van de belangrijke beslissingen aan de ander over te laten omdat mijn uitgangspunt nog altijd eigenbelang is, namelijk: ik wil enkel datgene zeggen wat de ander de ander positief zal doen reageren tegenover mij - in plaats van werkelijk in de schoenen van de ander te staan en met wat ik weet en in zelf-oprechtheid mijn perspectief te geven op wat volgens mij beste is on deze situatie, ongeacht hoe de ander hier tegenover zal reageren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf willen beschermen door enkel tot op zekere hoogte mee te kijken met de ander, maar niet werkelijk mee te stappen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn belangen willen beschermen, namelijk: 'mijn relatie' hetgeen een illusie is in de mind en niets te maken heeft met de fysieke realiteit van F. en mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander willen helpen als onderdeel van 'mijn relatie' ipv dit punt op te geven en de ander onvoorwaardelijk te helpen als een en gelijk met mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander misleiden in het geven van 'advies' zonder werkelijk 100% verantwoordelijkheid te nemen voor wat ik zeg en hierdoor toelaten dat ik eigenbelang gebruik om mijn realiteit te beschermen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat het geen verschil maakt of ik een beslissing neem voor/over mezelf en mijn leven of dat ik een ander ondersteun in het beslissen van zijn/haar leven - het is een en gelijk en de verantwoordelijkheid is een en gelijk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet 100% mee te gaan met anderen in hun situatie om werkelijk te zien wat het is waarmee ze geconfronteerd zijn om een oplossing te geven die werkelijk best is voor iedereen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten