zondag 21 april 2013

Dag 293 - Openbare plaatsen - Deel 3

Reward:


Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren door iets heel luid te zeggen in het openbaar mbt de ander, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik probeer sociale druk uit te oefenen en de ander ‘terug te pakken’ als een vorm van wraak van het ego, en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf te vertragen en te kijken naar mijn vertrekpunt, alvorens ik spreek en mezelf ervan te verzekeren dat wat ik zeg best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren door iets heel luid te zeggen in het openbaar mbt de ander, mezelf te stoppen en te ademen, en mezelf te realiseren dat ik bezig ben met competitie en dat ik misbruik maak van de situatie, en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf te vertragen en mij ervan verzekeren dat ik spreek in eenheid en gelijkheid met de ander en niet vanuit een verborgen motief.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren door iets heel luid te zeggen in het openbaar mbt de ander, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik deze vorm van sociale controle geleerd heb van mijn ouders, waarbij er luidop iets over mij gezegd zou worden zodat iedereen het kan horen als een vorm van sociale controle, en dus engageer ik mezelf ertoe dit patroon in mezelf te stoppen en mezelf te leren om in gelijkheid te communiceren.  


Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren door iets heel luid te zeggen in het openbaar mbt de ander, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben de rol te spelen van de ‘vader’ die een ‘kind straft’ als een manier om superioriteit te realiseren tov de ander, en dus engageer ik mezelf ertoe om alvorens te spreken te kijken naar mijn vertrekpunt en mezelf ervan verzekeren dat mijn vertrekpunt best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren door in het openbaar iets luidop te zeggen, mezelf te stoppen en te ademen, en mij realiseren dat ik bezig ben de “ik ben een man” persoonlijkheid uit te spelen als een reactie van onderliggende hulpeloosheid, en dus engageer ik mezelf ertoe om het punt van “man zijn “in mezelf te deconstrueren en mezelf te aanvaarden als wie ik ben.  

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren door in het openbaar iets luidop te zeggen mbt de ander, te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik handel uit inferioriteit als controle vanuit het man-vrouw patroon waarin de man manipuleert om te kunnen domineren, en dus engageer ik mezelf ertoe om het man-vrouw patroon in mezelf te stoppen en mezelf te herschrijven in eenheid en gelijkheid met de ander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten