woensdag 3 april 2013

Dag 279 - Angst voor teleurstelling - Deel 4

Oplossing (Achterklap):

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer en als ik beperkte tijd heb om iets af te maken, te denken: "wat als het mij niet lukt?" - ipv gewoon hier te zijn en adem per adem verder te werken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer en als ik beperkte tijd heb om iets af te maken, te denken: "Het gaat mij lukken !!" ipv in eerste instantie gewoon hier te zijn en mezelf te sturen in elke adem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken: "Ik heb weinig tijd" en daardoor als zodanig te focussen op de tijd ipv gewoon hier te zijn en te werken en mezelf te sturen adem per adem.

Reward (Achterklap):

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik werk en beperkte tijd heb en achterklap opkomt als een oordeel mbt de situatie, gewoon te stopen en mezelf hier te brengen in adem.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te sturen in fysieke ademhaling - ipv mezelf te proberen 'motiveren' dmv achterklap.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik werk mezelf toe te leggen op wat in het moment zelf relevant is (zoals het begrijpen van een tekst) ipv op de tijd als zodanig.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten