vrijdag 1 februari 2013

Dag 226 "Ik ben niet Verantwoordelijk !!!" Deel 9


Reactie Commitment: Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te vertragen in adem zodat ik de realiteit niet manipuleer dmv projecties en ik de schuld wil plaatsen bij de ander.

Ik engageer mijzelf ertoe om in elke adem hier te zijn en wanneer een probleem ontstaat, onmiddellijk mijn verantwoordelijkheid te zien en daar gelijk mee te staan ipv mezelf te verstoppen achter projecties.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer in mij de drang als woede opkomt om tegen de ander te beginnen spreken op basis van emotie, mezelf te stoppen in adem en mij te realiseren dat dit bezetenheid is en dat ik bezig ben verantwoordelijker van mij af te schuiven door middel van manipulatie

Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te stoppen in adem wanneer er op een fout gewezen wordt omdat ik automatisch zoek naar wie de schuld gegeven kan worden ipv te zoeken naar een oplossing zodat het probleem kan worden OPGELOST.

Ik engageer mijzelf ertoe om fouten te zien voor wat ze zijn: fouten – en deze niet persoonlijk te nemen of hier een spel van te maken – maar gewoon te kijken naar hoe ze gecreëerd zijn en hoe ze kunnen worden voorkomen – dan hebben we een oplossing.

Ik engageer mijzelf ertoe om in geval van fouten te staan als verantwoordelijk ongeacht wie als de oorzaak kan worden aangewezen, on op die manier onmiddellijk naar de oplossing te gaan ipv tijd te verliezen met projecties en energie.   

Ik engageer mijzelf ertoe in geval van problemen als een en gelijk te staan met de ander in de realisatie dat we één en gelijk zijn als leven en daarin onvoorwaardelijk te staan als oplossing voor wat hier is.  

Gratis cursus Zelf-perfectie: http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten