vrijdag 1 februari 2013

Dag 227 "Ik ben niet verantwoordelijk !!!" Deel 10

Fysieke dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toen F de ruime binnenkwam en mij aansprak op de temperatuur, meteen een alibi op te dissen ipv gewoon één en gelijk te staan met de vraag en te zien waar ik mezelf daarin positioneer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in een staat van angst te gaan toen mij de vraag gesteld werd, en de woorden te spreken: "ja maar jij wilde dat de verwarming een graad lager zou staan!" als een statement dat ik niet aansprakelijk ben voor wat ik doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te aanvaarden dat ik niet verantwoordelijk kan zijn voor iets of iemand - ipv mij te realiseren dat er in alles een element van verantwoordelijkheid ligt - en de vraag dus altijd is: hoe kan ik voor dit of dat op een praktische manier verantwoordelijkheid nemen?

 Fysieke Commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als mij een vraag gesteld wordt aangaande iets waarin ik heb deelgenomen, of wat ik gedaan heb, gewoon te ademen en te kijken naar hoe ik me daarin positioneer en hoe ik daarin verantwoordelijkheid kan nemen.

Ik engageer mijzelf ertoe om één en gelijk te staan met mijn eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid en niet minder van mezelf te aanvaarden dan absolute zelf-verantwoordelijkheid in elk moment.

Ik engageer mijzelf ertoe om het element van verantwoordelijkheid te zien in alles en hoe ik dit praktisch kan realiseren - ipv weerstand te hebben tegenover mezelf en daarin minder te zijn dan mezelf.

Gratis cursus zelf-perfectie: http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten