woensdag 6 februari 2013

Dag 229 - Opwinding zoeken in conflict - Deel 1


Context: Een patroon is aan het licht gekomen dat als volgt lijkt te werken: wanneer het goed gaat in mijn relatie met F, in die zin dat we samen comfortabel zijn, zal ik plots pogingen beginnen ondernemen om haar te provoceren. F heeft mij hier keer op keer op gewezen, en in het begin ontkende ik dit patroon zelfs bij hoog en laag.

Angst dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat de ander meer zal worden dan mij waardoor ik zal pogen een 'reactie' uit te lokken om de ander te doen vallen in haar stabiliteit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij bedreigd voelen door de ander omdat ik bang ben voor wie ze zou kunnen worden - hetgeen aangeeft dat ik bang ben voor wie ik zelf zou kunnen worden als leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf af te remmen in mijn process ipv één en gelijk te staan aan mijn potentieel en te stappen in absolute verantwoordelijkheid - en ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bijgevolg ook proberen F te vertragen en haar expressie en stabiliteit te saboteren/ondermijnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet onvoorwaardelijk ondersteunen uit angst voor wie ik zou kunnen worden als leven. En ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd anderen niet onvoorwaardelijk te ondersteunen om zichzelf te realiseren als leven - uit angst voor wie ze zouden kunnen worden zonder de mind - uit angst voor wie ik zou kunnen worden zonder de mind.

Wordt vervolgd....

Gratis cursus zelf-perfectie: http://lite.desteniiprocess.com

1 opmerking: