vrijdag 27 juli 2012

Dag 84 - Compromitteren met anderen


Iemand stelde mij een geschreven vraag waarvan ik duidelijk kon zien dat er manipulatie aan de hand was, maar in plaats van dit op een manier te beantwoorden die best is voor iedereen gaf ik toe aan onderhands manipuleren en mijn handen van de zaak wassen 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet volledig uitdrukken en mezelf wegcijferen uit de situatie om geen volledige verantwoordelijkheid te moeten nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd ook te manipuleren in mijn communicatie in plaats van gewoon rechtuit te zijn en naar de oplossing te gaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het excuus van een ander aanvaarden waarom hij/zij zich iets niet herinnerd in plaats van aan te dringen dat het zijn haar vernatwoordelijkheid is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf laten manipuleren en mezelf te vreden stellen met een leugen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd meespelen met de manipulatie in plaats van duidelijekr te dijn en geen ruimte te laten voor een excuus

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet vertrouwen in het schrijven van de email omdat ik dacht ja maar wat als ik me vergis en ik kan dit niet zeggen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijzelf verlagen tot manipulatie en geroddel

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet gelijk staan aan de andere deelnemers als mezelf maar in plaats daarvan mezelf opstellen als infezrieur en dat het mijn zaken niet zijn

Ik engageer mijzelf tot het duidelijk communiceren met mijn omgeving en precies te zeggen waar het op staat

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd feedback geven op de manipulatie in plaats van gewoon hier te staan stabiel en niet “de wenselijke respons” te geven

Ik engageer mij ertoe mijzelf te eren in wat ik zie en geen manipulatie te ondersteunen

Ik engageer mij ertoe mijzelf te vertrouwen in momenten van communicatie en niet op een bepaalde manier reageren omdat het de meest wenselijke respons is als het aanvaarden van een excuus

Ik engageer mij ertoe trouw te blijven aan gezond verstand en mezelf niet te compromitteren 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten