zondag 15 juli 2012

Dag 81 - Manipuleren tijdens Sex


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toen we sex hadden mezelf niet uit te drukken als het vernagen naar sex – uit angst dat de andere nee zou zeggen of geshokeerd zou zijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het excuus gebruiken dat we niet genoeg tijd hebben als een reden om mezelf niet uit te drukken en de vraag niet te stellen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet duidelijk afstemmen wat we precies gaan doen en daardoor enkel bestaan in hoop omdat ik niet eens gecommuniceerd heb wat ik graag zou hebben

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd oordelen over mijn verlangen als misplaatst omdat ik de andere moet bevredigen en de andere moet tevreden zijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd  denken en geloven dat als ik het vraag de andere misschien neen zal zeggen, dus ik wacht beter want misschien krijg ik dan uiteindelijk toch mijn zin

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn om de kans te verliezen een orgasme te ervaren en dit ‘opsparen’ zodat ik het op het juiste moment kan ‘opgebruiken’

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te manipuleren in plaats van te communiceren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd dat tijdens sex geen communicatie kan 
bestaan en alles gemanipuleerd wordt aangeizen sex gaat over ieder zijn goesting krijgt als eigenbelang

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd sex zien als een act waarbij elkeen probeert zijn eigen profijt eruit te halen – als touwtrekken – in plaats van mij te reasliseren dat door effectieve communicatie elkeen gelijk profiteert en gelijk krijgt

Ik engageer mij ertoe in elke context mijn verlangen te spreken zodat wat ik wil mee in overweging kan genomen worden in wat het beste is voor iedereen

Ik engageer mij ertoe mijzelf te waarderen en te respecteren door wat ik wil mee op tafel te laggen zodat ik mee in overweging genomen wordt van wat het beste is voor iedereen. 

Ik engageer mij ertoe verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf als onderdeel van het geheel door mezelf uit te drukken en duidelijk te maken wat ik graag zou willen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten