woensdag 4 juli 2012

Dag 72 - Vasthouden aan Symbolen


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd misbruik aanvaarden en verdedigen omdat ik de keuze gemaakt heb en die moet gerespecteerd worden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vasthouden aan dit huis omdat ik het gekozen heb of omwille van het symbool – van rijkdom en onafhankelijkheid

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd emotioneel reageren aangaande het huis en commentaar aangaande het huis persoonlijk nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij binden aa dit huis en mij ermee identificeren als mijn waarde en status en doen alsof ik een goede keuze gemaakt heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepterd mezelf beperkern omdat ik geloof dat we iets goeds hebben ipv in te zien dat ik mezelf volledig bedrogen heb in de keuze van dit huis

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd tevreden zijn met de middelmaat en slechte kwaliteit en daarmee ook de gezondheid van mijn companen in gevaar brengen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijzelf compromitteren en in het geheim geloven en hopen dat het niet zal werken om iets anders te vinden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd saboteren zodat we de plaats niet zouden krijgen

Ik vergeef mezelf dat ik meelf heb toegelaten en geaccepteerd niet willen verhuizen omdat ik denk dat het veel werk is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd verhuizen zien als een verlies en het ‘verliezen’ van iets ‘waardevols’

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb tioegelaten en geaccepteerd mijn waarde definieren ahv het huis

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weerstand hebben om de feitelijke stand van zaken te erkennen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd koppig zijn en vasthouden aan de keuze en in essentie bang zijn voor verandering

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeterd mezelf niet onvoorwaardelijk inzetten om de situatie feitelijk te verbeteren en in te zien wat ik allemaal moet doen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet zoeken naar wat het beste maar in plaats daarvan mijn ego beschermen in eigengerechtigheid – dit is onaanvaardbaar

Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf om een keuze te rechtvaardigen uit ego – in plaats van onvoorwaardelijk te kijken en te zien dat iets niet best voor iedereen is en dat er verandering nodig is

Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf mijn visie te laten compromitteren omwille van ego en maatschappelijke symbolen, hetgeen geen enkele praktische waarde heeft -  in plaats van wat ons feitelijk zou ondersteunnen in de fysieke realiteit

Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezlef om minder te aanvaarden dan wat best is voor iedereen

Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf te berusten in hoop, maar in plaats daarvan onderzoek ik alle mogelijkheden praktisch en in openheid

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat als ik het huis verlaat ik dan verlies in de ogen van het systeem – waardoor ik te kennen geef dat ik niet in eerste instantie mezelf ondersteun maar het beeld dat ik denk dat anderen van mij hebben

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet onvoorwaardelijk leven voor mezelf in en als de fysieke realiteit maar eerder het beeld dat ik denk dat anderen van mij hebben – en dit willen hooghouden – in plaats van wat best is voor iedereen in de fysieke realiteit hoog te houden en na te streven in elk moment

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd heb mezelf definieren als ‘de man met het huis’ en ‘de man die een huis vond’ – in plaats van gewoon hier te zijn als adem in elk moment en geen verbintenissen te hebben met niets of niemand 


Ik engageer mij ertoe en stel mij ten doen te streven naar het vinden van de best mogelijke oplossing totdat we in feite in een situatie zijn die best is voor iedereen en waarin iedereen optimaal kan functioneren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten