vrijdag 6 juli 2012

Dag 73 - Verantwoordelijkheid en Verandering


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geacceptyeerd heb weerstand hebben tegen het proper maken van het huis en ervoor zorgen dat we geen invasie hebben – omdat ik zie dat hier veel tijd in kruipt en in plaats van gezond verstand te gebruiken en ervoor zorgen dat we dit binnen een redelijke termijn gedaan krijgen, beginnen te pannikeren dat ik mijn andere zaken niet gedaan krijg waarvan ik denk dat ze veel belangrijker zijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weerstand hebben om toe te geven dat er een probleem is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat het niet mijn probleem is 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen werk willen steken in een praktische oplossing omdat ik gewoon wil dat het opgelost is zodat ik terug mijn werk kan gaan doen, zonder de inspanning gedaan te hebben om het probleem te begrijpen en een oplossing te vinden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen gezond verstand gebruiken en inzien dat we met een plaag te maken hebben

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf willen vertellen dat de ander het zich gewoon allemaal inbeeld zodat ik niets zou moeten doen en ik geen vernatwoordelijkheid moet nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd opgeven wanneer we kijken naar een oplossing voor het porbleem omdat ik onmiddellijk  geloof dat het te groot is in plaats van in te zien dat het praktisch mogelijk is stap voor stap naar een oplossing toe te werken zelfs als lukt het niet in één keer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeterd een absolute weerstand te hebben tegen het met geduld aankijken tegen problemen in de fysieke realiteit want ik wil er geen minuut aan spenderen en ik geloof dat ik veel belangrijkere dingen te doen heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeterd geen interesse hebben in meazelf als mijn fysieke omgeving zodat ik problemen kan aanpakken wanneer ze zich voordoen – op een effectieve manier

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd oordelen over wat er te doen staat omdat ik het nog nooit eerder gedaan heb en daarom zal ik zelfs beweren dat er helemaal geen probleem is

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer zich een probleem voordoet en dit door de ander aangegeven wordt – dit onmiddezllijk te onderzoeken want ik ben mij ervan bewust dat ik weerstand heb dus zal ik onmiddellijk vernatowordelijkheid nemen in de fysieke realiteit

Ik engageer mij ertoe wanneer een probleem opkomt in het huis dat de ander aangeeft, de ander hierin ersntig te nemen en gelijk te staan in het zoeken naar een oplossing die het best is voor iedereen.

Ik engageer mij ertoe te stoppen met het bedenken ven excuses waarom een situatie aanvaardbaar is – wanneer alles erop wijst dat er een probleem is

Ik heb de moed en de zelf-oprechtheid om dit te erkennen en van daaruit laat ik mezelf toe naar werkelijke oplossingen te zoeken, zonder mezelf te berperken omdat ik bang ben voor verandering

Geen opmerkingen:

Een reactie posten