donderdag 13 september 2012

Dag 105 - Voorwaarden voor Duidelijke communicatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer ik in de trein zat mezelf beginnen opvreten met backchat

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd aandacht geven aan gedachten waardoor ik niet deed wat ik verondersteld was te doen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer er back chat in mij opkwam dit laten doorgaan en tegelijkertijd proberen verder doen met wat ik bezig was

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet onmiddellijk stoppen en verantwoordelijkheid nemen voor wat ondertussen reeds een dagelijks back chat patroon geworden was omdat ik er dagelijks op terugkom

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd van de andere in mijn communicatie perfectie verwachten terwijl ikzelf risico's neem in mijn communicatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd fouten zoeken in wat de andere zegt om tegen hen te kunnen gebruiken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer er onduidelijkheden zijn dit niet op te klaren door alle nodige vragen te stellen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd communiceren zonder eerst duidelijk te maken hoe er gecommuniceerd moet worden en wat ik verwacht van communicatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd participeren in onduidelijke communicatie waar niet alles op tafel ligt in plaats van eerst te eisen dat alle informatie op tafel ligt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat ik mezelf moet beschermen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd van een ander accepteren wat ik niet van mezelf zou accepteren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd omdat ik iets niet begrijp over te gaan tot controle

Ik engageer mijzelf ertoe om in alle gevallen duidelijke communicatie te creëren en geen veronderstellingen te maken

Ik engageer mijzelf ertoe om enkel te antwoorden indien ik zeker weet dat ik alle nodige informatie heb en ik de boodschap niet verkeerd verstaan heb en dat zolang het risico bestaat dat ik de boodschap verkeerd versta, dan moet er eerst nog meer verduidelijkt worden mbt datgene waarover gecommuniceerd wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten