woensdag 5 september 2012

Dag 102 - Structurele verandering

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet zien dat ik niet alles deed wat in mijn macht lag om een situatie te verbeteren die structureel fout liep

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zelf niet vragen hoe ik beter kan helpen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat 'ik veranderd ben' want nu heb ik iets gedaan wat ik gewoonlijk niet zou doen, in plaats van mij te realiseren dat deze inspanningen niet volstonden om de situatie structureel te verbeteren hetgeen mij ook duidelijk was

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf bedotten met een gevoel van trots dat ik 'iets gedaan heb' - in plaats van mij te realiseren dat verantwoordelijkheid impliceert dat ik zelf de eindverantwoordelijke ben van het eindresultaat dat ik produceer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de realiteit niet willen zien

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bestaan in cycli waarbij ik een tijdje inspanning doe en dan weer achterover leun om een tijd lang niets te doen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te geloven dat ik mijn best doe

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bestaan in hoop - en hoop betekent dat ik de verantwoordelijkheid overlaat aan iets of iemand buiten mijzelf en niet zelf verzeker dat ik alles doe wat in mijn macht ligt om een bepaald resultaat te bekomen - ik ben de creator

Ik engageer mijzelf ertoe in elk moment de nodige inspanning te leveren en mezelf te pushen om een oplossing te vinden op deze situatie - totdat er een oplossing is die voor iedereen bevredigend is

Ik engageer mijzelf ertoe niet te stoppen totdat de situatie structureel verandert is en we beiden vooruit kunnen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten