zaterdag 8 september 2012

Dag 103 - Treuzelen is eigenbelang


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer ik alleen moest winkelen – te doen alsof ik hier niet toe in staat ben

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf gedragen als hulpeloos wanneer het aankomt op winkelen in een winkel waar ik nog nooit gewinkeld heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet stoppen en kijken naar hoe ik dit efficient kan doen en daarbij mijn lijst gebruiken om op een efficiente manier door de winkel te gaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd angst als mijn uitgangspunt gebruiken om ‘snel’ te winkelen en daardoor onpraktisch te werk te gaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te handelen op een manier die volledig onpraktisch is en die ook anderen tijd doet verliezen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat indien ik iets op een halfbakken manier doe/aanpak ook anderen daarvan de gevolgen dragen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de andere in en positie van hulpeloosheid brengen waarin ze niets kunnen doen buiten wachten totdat ik klaar ben

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet gelijk staan met de andere(n) en handelen uit eigenbelang door alle tijd van de wereld te nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet handelen op een manier die best is voor iedereen, namelijk door te handelen in consideratie van iedereen zijn tijd

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet te kijken naar wat ik ga doen en hoe ik het ga doen alvorens te beginnen – maar in plaats daarvan er halsoverkop aan beginnen

Ik engageer mijzelf ertoe om bij alles wat ik doe eerst een moment te nemen in adem en echt te kijken naar wat ik ga doen en wat ik daarvoor nodig heb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten