donderdag 23 mei 2013

Dag 315 - Optimisme & Zelfbedrog - Deel 8

Reward (Angst Dimensie Optimisme)

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik angst of weerstand voel bij het overwegen van doemscenario’s – mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik het ‘doemscenario’ niet noodzakelijk waarmaak door ernaar te kijken, en dat als ik angst heb voor dergelijke scenario’s ik mijn zelf-oprechtheid moet onderzoeken omdat dergelijke scenario’s zich reeds dagelijks afspelen voor miljoenen wezens in deze wereld, en dus engageer ik mezelf te zoeken naar praktische oplossingen voor het reeds bestaande doemscenario.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf op te voeden aangaande de staat van de wereld en hoe het systeem werkt, want ik realiseer me dat ik mezelf opzettelijk beperkt ontworpen heb zodat ik de illusie gemakkelijker zou geloven die me wordt voorgeschoteld – en dus kost het meer inspanning om te weten te komen wat er werkelijk gaande is in de wereld.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik weerstand heb om me ergens in te verdiepen, of zelfs naar een bepaalde documentaire te kijken, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat dit mijn programma is van beperktheid en niet willen veranderen, en dus engageer ik mezelf om mezelf te duwen voorbij mijn weerstand en verantwoordelijkheid te nemen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie denken dat ik te zwak ben om  verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf, mezelf te stoppen en ademen , en mij te realiseren dat ik mezelf beperk in en door de mind en dat er veel meer mogelijk is dan wat ik besef, en dus engageer ik mezelf ertoe om mijn mogelijkheden te verkennen en zo mijn verantwoordelijkheid praktisch uit te breiden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten