vrijdag 3 mei 2013

Dag 305 - Droomduiding - Deel 7


Reward:

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik de idee van een huis overweeg en ik zie mezelf in weerstand gaan – mezelf te stoppen en te ademen – en mij te realiseren dat dit mijn angst is voor verantwoordelijkheid  en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf uit te breiden door mezelf te ‘plaatsen’ in de verantwoordelijkheid van het hebben van een huis en wat hierbij komt kijken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf mijn huidige beperkingen zie gebruiken als excuus – mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat dit in feite zelfmedelijden is en dus engageer ik mezelf ertoe om te verkennen hoe en binnen welke termijn ik mijn situatie kan veranderen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie kijken naar het begrip huis op basis van herinneringen, mezelf te stoppen en ademen en mij te realiseren dat wat nu of morgen een huis is niet noodzakelijk het zelfde hoeft te zijn dan wat het gisteren was – en dat mijn ervaringen als herinneringen dus niet noodzakelijk geldig zijn, - en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf te zuiveren van alle associaties en herinneringen die ik heb aangaande het hebben van een huis zodat ik met nuchtere ogen kan kijken naar de realiteit van het begrip ‘huis’.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie inferieur staan aan het begrip ‘huis’ – mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat alles één en gelijk is in waarde – en dus plaats ik mezelf één en gelijk aan het begrip huis en aan de huizen in en van deze wereld.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie hopeloos worden in de gedachte een huis te hebben omdat ik kijk naar de ongelijkheid die bestaat, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat de huidige structuren kunnen worden veranderd en omgezet naar een structuur die gelijkheid als basis heeft en waarin het hebben van een huis voor eenieder even toegankelijk is.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie ‘slacken’ in business mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben mijn opportuniteit te verkwisten om hierin te groeien, en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf in elke adem te sturen en te kijken naar waar ik mezelf nog steeds beperk om mezelf vervolgens op dat vlak uit te dagen en mijn grenzen te verleggen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie toegeven aan hopeloosheid aangaande het hebben van een huis, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat anderen één en gelijk zijn aan mezelf en dat als het een ander gelukt is het mij per definitie ook kan lukken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie vertragen in mijn studies, te kijken naar de omstandigheden die ik toelaat en praktische oplossingen te creëren zodat ik andermaal op snelheid kan komen en gedaan kan krijgen waar ik mezelf toe geëngageerd heb.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf het excuus zie gebruiken ‘dat ik te weinig tijd heb’ – mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik bezig ben mezelf te brainwashen – en dat het perfect mogelijk is om efficiënter om te springen met mijn tijd en gedaan te krijgen wat ik zou willen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie aanmodderen zonder duidelijke doelstelling, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik bezig ben met ‘hoop’ in plaats van mezelf te sturen en lijnrecht op mijn doel af te gaan, en dus engageer ik mezelf ertoe om met mezelf te kijken naar wanneer ik wat wil bereiken en wat daarvoor gedaan moet worden en mijn leven overeenkomstig in te richten – zodat ik trots kan zijn op mezelf als leven.  


Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie apathisch worden in mijn studies – mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik mezelf en anderen als mezelf kan helpen door mijn kennis toe te passen in concrete situaties en dus engageer ik mezelf ertoe om dergelijk situaties als uitdagingen op te zoeken waarin ik mijn skills kan gebruiken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten