maandag 6 mei 2013

Dag 309 - Optimisme & Zelfbedrog - Deel 1

Context:

De positieve optimistische persoonlijkheid, is de persoonlijkheid die belang hecht aan hoe hij zich VOELT en dat de wereld die hij om zich heen creëert ondersteund hoe hij zich VOELT - zonder per se interesse te hebben in de realiteit van de wereld of van zichzelf en wat er werkelijk plaatsvind in hemzelf en de wereld.

Oplossing:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn voor de realiteit van de wereld, omdat ik bang ben voor negativiteit en voor verantwoordelijkheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer en als D; tegen mij spreekt over mogelijke oorlogsscenario's - niet te willen luisteren en te denken dat ze overdrijft en dat het zo slecht nog niet is - het zal wel niet gebeuren...

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet in te zin hoezeer ik mezelf gebrainwashed heb in de optimistische persoonlijkheid, want zolang ik kan volhouden dat het allemaal nog meevalt, moet ik geen 100% verantwoordelijkheid nemen en mezelf veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd opzettelijk de ernst van situaties minimaliseren in allerhande situaties - doch wanneer MIJ iets overkomt dan zal ik altijd op alle mogelijke manieren overdrijven, zodat ik hiermee aandacht zou krijgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer D. bijvoorbeeld zegt dat het denkbaar is dat de legerdienst terug ingevoerd worden in mijzelf koppig te bl
okkeren en volhouden dat dit in dit land wel niet zal gebeuren - ipv mij te realiseren dat ik 100% vanuit hoop aan het spreken ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd verslaafd te zijn aan hoop en optimisme als mijn default manier om om te gaan met de informatie aangaande deze wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd eigenrechtig zijn aangaande of er al dan niet oorlog komt, ipv in te zien dat ik een standpunt inneem puur gebaseerd op wat ik zou willen - op wat mij beter zou uitkomen, hetgeen 100% een illusie is en gevaarlijk.

(Wordt vervolgd)

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten