zaterdag 11 mei 2013

Dag 314 - Optimisme & Zelfbedrog - Deel 7

Gedachte Dimensie:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een gedachte te hebben waarin ik een doemscenario zie en mezelf hierin hopeloos voel en ik mezelf in reactie een gevoel van hoop wil geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te reageren met angst tov de gedachte aan een doemscenario - ipv mijn verantwoordelijkheid te zien in het vermijden van doemscenario's.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat ik geen verantwoordelijkheid kan nemen in doemscenario's.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet naar doemscenario's willen kijken ipv te onderzoeken hoe ik momenteel bezig ben het doemscenario waar te maken door 'wie ik ben' en mijn manier van leven. (door wat ik doe en wat ik niet doe)

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat het doemscenario reeds dagelijks geleefd wordt door miljarden wezens in deze wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat ik mezelf intentioneel ontworpen heb als een bepaalde 'levensvorm', beperkt in zijn opmerkzaamheid en capaciteit om gewaar te zijn van wat er zich afspeelt in deze werkelijkheid voor de meerderheid van de wezens.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn zelfgecreëerde beperkingen als excuus gebruiken waarom ik maar op een beperkte manier verantwoordelijkheid kan nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat ik 'te zwak' ben om verantwoordelijkheid te nemen voor allen als één en gelijk, omdat ik als kind altijd in een beschermde omgeving geleefd heb en ik in dat opzicht nooit werkelijk finaal verantwoordelijk was, maar een ander was altijd voor mij verantwoordelijk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat alle gevolgen van de existentie ook voor mij zijn - dat ik één en gelijk ben als deze gevolgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegelaten en geaccepteerd in te zien dat ik geen verantwoordelijkheid kan nemen voor het geheel, indien ik niet bereid ben om de consequentie van en voor het geheel mee te stappen één en gelijk - en dat mijn 'lot' één en gelijk is aan het lot van het geheel.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten