vrijdag 24 augustus 2012

Dag 97 - Beloftes en Communicatie


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zeggen dat ik iets zal doen waarbij ik reeds weet dat ik er weinig zin in heb en dit dan laten aanslapen totdat er uiteindelijk niets van komt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen verantwoordelijkheid nemen voor mijn beloftes

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer ik een belofte maak in mijzelf twijfel laten bestaan omtrent of dit werkelijk mogelijk zal zijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijzelf in het midden laten of ik dit nu werkleijk zal doen of niet – in plaats van over de haalbaarheid te communiceren met de ander zodat we het er ellebei over eens kunnen zijn dat het ofwel belangrijk is dat het gebeurd ofwel niet belangrijk

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn om geizne te worden als zwak en dus onzekeherheden voor mezlf houden – maar deze hebben betrekking op beslissingen in de realiteit en zo crëer ik problemen

Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf om mijzelf als twijfel te onderdrukken en uit te stellen, in plaats van oprecht te zijn met mezelf en onmiddellijk te communiceren

Ik engageer mij ertoe enkel mij voor datgene in te zetten wat ik weet dat praktisch haalbaar is en best is voor iedereen in de kleinere en in de grotere context

Ik engageer mij ertoe wanneer ik een belofte maak, hiervoor verantwoordelijkheid te nemen, in plaats van deze dood te zwijgen en hopen dat zij wordt vergeten

Ik engageer mijzelf ertoe te doen wat ik zeg ofwel te communiceren waarom het niet mogelijk is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten