vrijdag 3 augustus 2012

Dag 90 - Ik geef mijzelf duidelijkheid


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toen ik vandaag thuiskwam mijzelf laten zinken in ee negatief gevoel omdat een aantal zaken mij onduidelijk zijn in wat ik moest doen en hoe dit aan te pakken – en in plaats van hierover te communiceren gaf ik toe aan een negatief gevoel omdat ik niet wist hoe iets precies aan te pakken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bestaan in en als het “ik heb er geen zin in personnage” – omdat ik geen onmiddellijk klaargemaakte houvast heb in hoe ik een punt kan praktisch benaderen of leven – en dus ga ik in weerstand omdat ik geen klaargemaakte aanpak heb, in plaats van mij te realiseren dat ik een manier moet vinden om deze zaken aan te pakken en ik dit vervolgens in de praktijk moet toepassen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd iets zien als negatief omdat ik niet zeker weet hoe ik het moet doen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd projecties maken ind e mind over hoe ik iets kan aanpakken in plaats van het te bespreken zodat ik realiteits-gebaseerde feedback krijg

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onduidelijkheid meedragen in mezelf in plaats van onmiddellijk naar de oplossing te gaan: dwz de onduidelijkheid opklaren voor mezelf

Ik engageer mij ertoe wanneer iets mij niet uidelijk is mbt tot een volgende te zetten stap, mijzelf te informeren en het proces reeds in voorbereiding te stappen en zien hoe het in praktische realiteit gelopen kan worden

Ik engageer mij ertoe wanneer ik nog niet weet hoe ik iets kan doen eerst in onzekerheid gaan, ipv onmiddellijk een oplossing klaar te maken voor mezelf zodat ik voortkan en ik mezelf kan sturen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn zelf-sturing opgeven in een moment en alles aan de andere overlaten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en gelovzn dat ik reeds genoeg vernatowordelijkheden heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niets te zeggen omdat ik bang ben om belachelijk over te komen, maar in werkelijkheid ben ik over veel zaken niet duidelijk

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf hulpeloos verklaren en het nemen van bveslissingen en het hebben van een plan aan de andere overlaten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf zien als machteloos ipv mij realiserezn dat ik in staat ben eerst zelf verantwoordelijkheid te nemen van een punt ipv onmiddellijk naar de andere te lopen omdat ik het geduld niet heb om met mezelf samen te zitten en op papier iets uit te werken

Ik engageer mij ertoe met mijzelf een duidelijke overeenkomst te maken en hierin van mezelf duidelijkheid te eisen en praktische gerichtheid

Ik engageer mezelf ertoe gelijk te staan in het organiseren van alles wat er te doen is en wanneer iets me niet duidelijk is hierover duidelijk te communiceren zodat alles doorgesproken kan worden tot in der duidelijkheid

Ik engageer mijzelf ertoe eerst met mezelf een script te maken als basis voor verdere discussie in plaats van het onmiddellijk aan een ander over te laten, omdat ik op deze manier kansen grijp om vernatwoordelijkheid te nemen en initiatief 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten