zondag 5 augustus 2012

Dag 92 - Haast en Spoed is Zelden Goed?

Het komt voor in vele verscheidene situaties dat ik weet dat iets op een bepaalde manier gedaan moet worden, maar ik zal toch proberen het op een schijnbaar snellere/gemakkelijkere/kortere manier te doen - hetgeen altijd tot problemen leidt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat er een korte manier is, terwijl ik reeds weet dat dit tot problemen zal leiden terwijl ik het probeer, maar ik wil mezelf doen geloven dat het deze keer zal lukken, alsof ik ga winnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd door iets niet degelijk te doen een energie te creëren als hoop dat het niet misloopt, waardoor ik onzekerheid in mezelf creëer en ik dan weer een religie moet geven als de overtuiging dat het ok is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd stappen overslaan wanneer ik iets doe

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd meer willen zijn dan de stappen van het proces

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat dit bestaat: iets korter doen - in plaats van mij te realiseren dat dit altijd sabotage is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in volle kennis van de mogelijkheid, toch kiezen om stappen over te slaan omdat ik geloof dat ik er deze keer mee weg kom.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd door dit gedrag mezelf proberen te bedriegen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd dit karakter creëren omdat ik bang ben dat ik niet op tijd met iets klaar zal geraken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat als ik iets sneller doe ik dan tijd zal winnen, in plaats van mij te realiseren dat ik alleen maar tijd zal verliezen omwille van alle gevolgen die ik mezelf in de weg leg door belangrijke stappen over te slaan in een proces.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven in de noodzaak van haast

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat als ik alles doe in adem, en bij elke adem in vol gewaarzijn mijn handelingen uitvoer, ik dan per definitie alles op de snelst mogelijke manier zal doen zonder fouten te maken - en dat de sleutel hiertoe bestaat in het VERTRAGEN van mezelf in en als adem - in plaats van te proberen sneller te gaan, hetgeen enkel een energie als een karakter creëert in de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd meer te preoberen zijn dat wat ik ben hier en de handelingen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een bepaalde taak

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd meer willen zijn dan ik die ademt als een fysiek lichaam en die stap voor stap - hier in elke adem - zijn handelingen uitvoert met precisie en nauwkeurigheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat als ik de tijd neem om iets goed en grondig te doen door mij bijvoorbeeld goed voor te bereiden - ik dan in feite tijd win - en dit is zoals het doen van een investering hetgeen geduld vraagt - en waarvoor geen onmiddellijk resultaat hier nu direct zichtbaar is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven in de mogelijkheid van haast

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de uitspraak "haast en spoed is zelden goed" nooit te hebben bestudeerd, maar in plaats daarvan - net als iedereen - deze frase te hebben aanvaard als kennis en informatie, zonder deze te leven als een expressie van mezelf

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer een moment opkomt waarin ik geloof dat ik een optie heb om iets op een kortere manier te doen, onmiddellijk te stoppen en mij te realiseren dat ik bezig ben mezelf te bedriegen, en in plaats daarvan kijken naar wat de volgende stap is in gezond verstand, zonder een risico of een onzekerheid te creëren - maar juist elke stap uit te voeren met precisie en nauwkeurigheid

Ik engageer mijzelf ertoe door deze applicatie vertrouwen in mijzelf te creëren aangezien ik betrouwbaar wordt in en door mijn precisie en nauwkeurigheid

Ik engageer mijzelf ertoe om aan te tonen dat indien alles met precisie en nauwkeurigheid gedaan wordt - er nooit angst nodig is aangezien er nooit onzekerheid gecreëerd wordt omdat stappen werden overgeslagen, en het dus mogelijk is te bestaan zonder mind/bewustzijn bestaande uit gedachten emoties en gevoelens, aangezien alles wat zich in de mind afspeelt steeds een reactie is van angst veroorzaakt door zelfbedrog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten