zondag 1 september 2013

Dag 243 - Geld en onzekerheid II

De vorige blog kan gezien worden als de 'angst' dimensie van mijn relatie tot geld. In deze blog kijk ik naar de 'gedachte-dimensie'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn relatie tot geld te hebben gedefinieerd ahv mijn herinneringen van toen ik als kind geld opspaarde in mijn spaarpot - en ik er alles aan deed om zoveel mogelijk geld te verzamelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd als kind kleine energie-ladingen te verbinden met elke cent die ik kreeg - die in mijn bezit kwam - en die ik zou toevoegen aan mijn spaarpot.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd verslaafd te worden aan de act van het sparen van geld en de idee dat mijn geld voorraad groeide.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de geldvoorraad te zien als mijn meest kostbaarste bezit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer en als ik geld hanteer - in mij de herinnering dragen van de 20 belgische franken - en hoelang ik erover gedaan had om deze op te sparen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd elke uitgave zien als een aderlating, omdat ik geld moet uitgeven dat ik heb opgespaard.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd elke uitgave zien als 'een verlies' - alsof ik meer verlies dan wat ik win.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd elke uitgave zien als een verlies, alsof ik 'verminder' wanneer ik geld heb uitgegeven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd elke uitgave zien als een deel van mezelf dat ik moet 'weggeven'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn ervaring van geld 'negatief' maken, en dus te baseren in angst, namelijk dat ik niets meer zal overhebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd paranoide worden tav geld, omdat ik wilde voorkomen dat ik het zou verliezen of dat iemand het zou afpakken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn leven een slaaf te zijn geworden van geld, die als zijn beslissingen neemt in het teken van de angst voor het verlies van geld.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten