maandag 16 september 2013

Dag 251 - commentaar krijgen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken; je denkt dat je zo slim bent.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken: je denkt dat je het allemaal beter weet !

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad te worden en de achterklap te hebben: jij kan het echt niet laten hé !

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de achterklap in en als mij te laten bestaan: waarom doet hij dit? Hij probeert mij gewoon te kleineren!

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij 'aangevallen' voelen en onmiddellijk in de verdediging te gaan - ipv open te staan voor wat de ander te vertellen heeft - ipv elk gesprek te interpreteren als een machtsstrijd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken: hij probeert altijd de fouten te vinden in anderen, zodat hij geen verantwoordelijkheid moet nemen!

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken: hij geniet ervan om anderen voor schut te zetten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken: ik ben niet lui !

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik zie dat ik weerstand ervaar of wanneer ik hang in mijn stoel, mezelf te stoppen, en mezelf in adem recht te zetten, en mij te realiseren dat dit mijn default is en dat het nu kwestie is van mijn patroon te corrigeren totdat het volledig geautomatiseerd is, en dus engageer ik mezelf ertoe mijzelf hier te brengen in mijn fysieke lichaam en mezelf te bewegen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik zie dat ik in de mind ga omdat er 'teveel te doen is' - mezelf te stoppen en te ademen en voor mijzelf een overzicht te maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een excuus te gebruiken als 'ik heb te veel te doen' - omdat ik in elk moment sowieso maar één ding kan doen en al de rest moet ik uitspreiden in de tijd.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie chaotisch te werk gaan, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben het mijzelf moeilijk te maken - en plan mijn werk overeenkomstig. Ik adem en kijk naar hoe ik alles op een meer gestructureerde manier kan aanpakken, door lijsten te maken het werk te ordenen en te plannen in de tijd.

Ik engageer mezelf ertoe om aan het begin van elke dag, duidelijk te plannen wat ik ge doen en hoe ik het ga doen - zodat ik ik mij kan houden aan het schema en ik efficiënt kan werken.

Ik engageer mezelf ertoe het patroon van 'paniek' en 'stress' in mezelf te stoppen door mezelf te vertragen in adem in het moment en mijn dag te stappen adem voor adem zodat ik in elk moment telkens de meest efficiënte keuzes kan maken voor mijzelf en anderen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten