zondag 1 september 2013

Dag 244 - Het inzicht van een Kind

Na de angst- en de gedachte-dimensie te hebben geschreven in de voorgaande blogs, ga ik nu verder met de verbeelding-dimensie waarin ik naga hoe ik mezelf via mijn verbeelding geprogrammeerd heb om beperkt te zijn in mijn houding ten opzichte van geld en wat er mogelijk is in deze wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn geest te hebben geprojecteerd dat ik een sober bestaan zou leiden, zodat ik altijd genoeg geld heb voor mezelf - mij niet realiserend dat ik mezelf hiermee beperk en ik mezelf uitsluit van de mogelijkheid om deel te nemen aan het veranderen van de wereld waarvoor in dit systeem geld nodig is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd door middel van de idee/de projectie van een sober bestaan - en hoe ik mezelf daarin veilig zou voelen - ik het huidige systeem en al zijn gevolgen voor de meerderheid van de mensen aanvaard heb zonder het in twijfel te trekken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd tegen mezelf te zeggen : ja maar ik heb niet veel geld nodig - ik heb geen luxe nodig - mij niet realiserend dat de voornaamste reden waarom ik beperkt ben in mijn handelen te maken heeft met GELD.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd door mezelf op die wijze te definiëren tov geld, het geldsysteem macht te hebben gegeven over mezelf en mezelf eraan te hebben onderworpen, zonder de mogelijkheid om hier ooit verandering in te brengen 'w
ant ik ben tevreden met mijn plaats'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te saboteren wanneer ik in de mogelijkheid ben om veel te verdienen omdat ik in mezelf het programma aanvaard dat zulk een bestaan niet voor mij is en omdat ik in mezelf de beslissing heb gemaakt "dat ik nooit zal ervaren wat het betekent om veel geld te hebben/te bezitten."

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te hebben opgegeven - omdat ik als kind het duidelijke inzicht had dat geld het belangrijkste is in deze wereld en dat ik mijn keuze moest baseren op die opties, op die mogelijkheden, die mij zo veel mogelijk geld zullen opleveren - maar toen ik leerde hoe lang het kan/kon duren om via die weg 'rijk' te worden, besloot ik om die opties te laten varen en eerder 'mijn talenten uit te buiten' - hetgeen nooit tot een bevredigend resultaat geleid heeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te hebben verraden in het maken van deze beslissing in plaats van verantwoordelijkheid te hebben genomen voor mezelf en mijn leven, en terdege te hebben onderzocht welke mogelijkheden er allemaal zijn - ipv te vertrouwen dat anderen, mijn ouders, het systeem, mijn vrienden, mij zullen uitleggen wat ik best kan doen en welke mogelijkheden ik heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn opgeven te hebben gemaskerd achter het volgen van het advies van anderen - en het volgen van wat een ander graag zou willen dat ik doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te hebben verborgen achter de meningen en wensen van een ander zodat ik zelf geen verantwoordelijkheid zou moeten nemen voor mezelf en de keuzes die ik moest maken in mijn leven.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie denken - dit bestaan is niet voor mij - mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben mijn angst te rechtvaardigen waarom ik geen verantwoordelijkheid wil nemen voor mezelf en deze wereld.

Ik engageer mezelf ertoe om in mezelf alle beperkingen te stoppen die mij ervan weerhouden om zo veel mogelijk geld te verdienen en mijzelf vanbinnen en vanbuiten te aligneren met wat best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf de nodige skills en kennis bij te brengen die ervoor nodig zijn om mezelf te brengen in een positie waarin ik veel geld kan verdienen.

Ik engageer mezelf ertoe alle twijfel in mezelf te stoppen aangaande het inzicht dat om succesvol te zijn in deze wereld ik zo veel mogelijk geld moet verdienen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten