vrijdag 20 september 2013

Dag 253 - Fysieke dimensie van inferioriteit

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toen de collega mij aansprak en kwaad werd omdat ik iets niet gedaan had, op dat moment vanbinnen te blokkeren en even niet te weten wat te zeggen of doen - en mij fysiek ongemakkelijk te voelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toen de collega op mij kwaad werd, mij fysiek zwaar te voelen en te willen wegvluchten van de situatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toen de collega op mij kwaad werd mij fysiek te voelen alsof ik in de val zit en ik niet weg kan.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik geconfronteerd wordt met iemand die kwaad is, mij te realiseren dat ik in dat moment de vrijheid heb om naar alle aspecten van dat moment te kijken en mezelf te sturen overeenkomstig wat best is voor iedereen, ipv te reageren met overlevingspatronen die op angst gebaseerd zijn en paranoia.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie reageren met krampachtigheid en paniek, mezelf te vertragen in adem en mij te realiseren dat ik hier ben - en dat ik de situatie kan sturen in zelf-stabiliteit - één en gelijk met de ander en een en gelijk met de context van dat moment.

Ik engageer mezelf ertoe om te tonen dat reacties slechts leiden tot meer conflict en dat de beste manier om conflicten te stoppen is door er niet in te participeren.

http://lite.desteniiprocess.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten