zondag 20 januari 2013

Dag 221 "Ik ben niet verantwoordelijk !!!" Deel 4

Gedachte Commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als zulk een situatie van verantwoordelijkheid opkomt, mezelf te vertragen in adem en mezelf te vertrouwen zodat ik kan zien wanneer geprogrammeerde gedachten opkomen, en ik mezelf kan sturen en verantwoordelijkheid kan nemen ipv mezelf door de mind te laten sturen.

Ik engageer mijzelf ertoe om in een situatie waarin ik wordt aangesproken op mijn verantwoordelijkheid  hier te zijn en te ademen en mij realiseren dat de angst gepreprogrammeerd is, zodat ik mezelf kan sturen en doen wat best is voor iedereen.

Ik engageer mijzelf ertoe om het patroon van het Kind te breken waarin verantwoordelijkheid gezien wordt als een bedreiging en als iets om van weg te vluchten, door mij te realiseren dat absolute verantwoordelijkheid juist de oplossing is.

Ik engageer mijzelf ertoe om in momenten van beslissing de geautomatiseerde instructies van de mind in mezelf te stoppen en mezelf een nieuwe gerichte instructie te geven gebaseerd op wat best is voor iedereen.

Ik engageer mijzelf ertoe om te tonen dat er geen enkele situatie bestaat waarin ik geen verantwoordelijkheid kan nemen voor mezelf en waarin ik niet beslis wie ik ben.

Ik engageer mijzelf ertoe om aan te tonen dat het gezin een structuur is die momenteel schadelijk is voor kinderen, maar dat het mogelijk is een gezinsstructuur te creëren gebaseerd op gelijkheid die al haar leden gelijk ondersteund.

Ik engageer mijzelf ertoe aan te tonen dat er niets in deze wereld is dat 'meer is dan mij' waardoor ik hieraan in absolute termen onderworpen zou zijn en ik geen verantwoordelijkheid zou kunnen nemen als mede-creator.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten