zaterdag 19 januari 2013

Dag 219 "Ik ben niet verantwoordelijk !!!" Deel 2

Artwork by Marlen Vargas del Razo
Angst commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik aangesproken wordt mbt een situatie waarin ik medeverantwoordelijk ben - om te ademen en hier te zijn en in plaats van in angst te reageren en het persoonlijk te nemen, gelijk te staan aan de andere en aan de situatie.

Ik engageer mijzelf ertoe om de tactiek van 'het persoonlijk nemen' in en als mijzelf te stoppen en momenten zoals deze in kwestie te gebruiken als momenten om mezelf te veranderen en verantwoordelijkheid te nemen.

Ik engageer mijzelf ertoe om opzettelijk situaties op te zoeken waarin ik verantwoordelijkheid moet nemen  zodat ik mezelf kan trainen in zelf-verantwoordelijkheid en ik mijn patroon van de schuld te geven aan anderen kan stoppen.

Ik engageer mijzelf ertoe om anderen te ondersteunen die verantwoordelijkheid nemen in gelijkheid ipv te reageren met wrok en jaloezie - en het te assisteren ipv hen te bekritiseren.

Ik engageer mijzelf ertoe om hier te zijn in adem in elk moment en mezelf te vertragen zodat ik opportuniteiten van verantwoordelijkheid kan aangrijpen ipv te reageren op een geconditioneerde manier.

Gratis cursus zelf-perfectie: http://lite.desteniiprocess.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten