dinsdag 15 januari 2013

Dag 216 "Waarom stop je met luisteren?" Deel 11

Fysieke Dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd spanning te voelen in de maag toen ik mij realiseerde dat ik delen van het verhaal reeds gehoord had, want 'wat als ik de ander teveel aandacht geef?'

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf opzettelijk verwarren zodat ik niet meer zou kunnen volgen, en ik een excuus heb om geen aandacht meer te geven aan de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd dmv fysieke symptomen die ik zelf genereer dmv angst, mezelf in het centrum plaatsen van mijn aandacht ipv de ander eert te plaatsen als diegene waar ik naar luister.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de mind centraal te plaatsen in plaats van de ander centraal te plaatsen als een en gelijk als mezelf in fysieke werkelijkheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat omdat het moment niet rond 'mij' draait, ik daarom 'minder' ben en inferieur ben aan de ander - ipv mij te realiseren dat luisteren naar een ander niets te maken heeft met meer of minder, maar met een en gelijk te staan hier in ondersteuning.

Fysieke Commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als iemand mij iets verteld - ook wanneer ik delen ervan reeds gehoord heb - onvoorwaardelijk hier te zijn met de ander in gelijkheid.

Ik engageer mijzelf ertoe om de angst dat ik een ander 'te veel aandacht geef' in mij te stoppen. Ik realiseer me en begrijp dat dit mijn eigen angst is om geen aandacht te krijgen en dus mijn ego te verliezen.

Ik heb aandacht voor mezelf en alle delen van mijzelf in eenheid en gelijkheid.

Ik engageer mijzelf ertoe om mijn excuses te stoppen waarom ik niet gelijk kan staan met de ander en waarom ik niet eenvoudig kan hier zijn en luisteren, maar ik hoegenaamd een issue moet creƫren om de aandacht weer naar mij te doen keren.

Ik engageer mijzelf ertoe bij elke gelegenheid dit punt te stappen in adem en te tonen dat het mogelijk is naar elkaar te luisteren en te communiceren zonder de mind te gebruiken als angsten en gedachten.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten