zaterdag 12 januari 2013

Dag 215 - "Waarom stop je met luisteren?" Deel 10

Artwork by Marlen Vargas Del Razo
Reactie commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om in mijzelf een beslissing te nemen wanneer er in mij onduidelijkheid ontstaat, ipv mezelf te onderdrukken en vervolgens in superioriteit te beginnen handelen omdat ik iets niet begrepen had.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als onduidelijkheid in mij bestaat hieromtrent een beslissing te nemen zoals het stellen van een vraag, ipv in mijzelf dit punt uit te stellen uit arrogantie omdat het allicht niet belangrijk is allemaal

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik luister naar een ander, het simpel te houden en hier te zijn in adem.

Ik engageer mijzelf ertoe om onzekerheid in mezelf te stoppen door gewoon te ademen en mezelf in de schoenen te plaatsen van alle betrokken partijen – een eenvoudig te zien wat best voor iedereen is in een moment.

Ik engageer mijzelf ertoe om het punt van communicatie te stappen en mijzelf toe te leggen op het stellen van vragen in gelijkheid wanneer ik zie dat iets mij niet duidelijk is.

Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te trainen in communicatie zodat ik verantwoordelijk wordt voor mijn communicatie en dit niet langer overlaat aan geautomatiseerde persoonlijkheden. 

http://lite.desteniiprocess.com 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten