vrijdag 24 januari 2014

Dag 285 - De waarde van Elk moment

Gedachte dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een projectie te maken waarin ik mezelf deze wagen zie bezitten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in die projectie mezelf te vergelijken met anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het vergelijken van mezelf met anderen te hebben aanvaard als ‘normaal’ en als ‘onderdeel van de menselijke psychologie en competitie’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in de projectie mezelf te zien als beter en meer dan wie ik nu ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te willen kunnen voelen als ‘elite’ omdat ik denk dat ik mezelf dan zal respecteren en zal waarderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd respect definiëren als iets dat mij toekomt of dat ik ontbreek - ipv het het eenvoudig aan mijzelf te geven op een praktische manier, en dus engageer ik mezelf ertoe om dagelijks die handelingen te stellen en herhalen die mij ondersteunen; zodat ik steeds kan rekenen op mezelf. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen respect definiëren als 'het aanvaard worden als de gelijke van een ander' ipv mezelf te aanvaarden als gelijke als leven, door te doen voor en te geven aan mezelf wat best is voor mezelf en wat best is voor iedereen. 

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie reageren met afgunst omdat ik denk dat iemand mij geen respect betuigt, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik anderen ervoor verantwoordelijk maak om mij te aanvaarden als gelijke - ipv mezelf eenvoudig te aanvaarden als gelijke als leven en dus aanvaard ik mezelf als gelijke als leven.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie staren naar een auto, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik bezig ben mezelf af te scheiden van de waarde die hier is in de vorm van mijn fysieke lichaam – en dus engageer ik mezelf ertoe de waarde te zien die hier is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zelf-respect en eigenwaarde definieren ahv het bezitten van veel geld, ipv mij te realiseren dat ik op deze manier op mezelf blijf wachten en ik er nooit toe kom mezelf te waarderen hier als leven.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te vertragen in adem zodat ik zie wat hier is als mijn eigen fysieke aanwezigheid en mijn fysieke wereld/omgeving – zodat ik kan kijken naar de waarde van wat hier is ipv, denkbeeldige waarde te willen creëren gebaseerd op geld.

Ik engageer mezelf ertoe om door mezelf te vertragen in adem, de waarde te zien van elk moment - en te zien wat hier is in elk moment.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten