dinsdag 21 januari 2014

Dag 284 - Naar Auto's staren

Er heeft zich een punt van obsessie ontwikkeld i.v.m. het staren naar auto's. Ik heb de neiging om te staren naar auto's en mij af te vragen hoe het zou zijn indien wij die auto zouden hebben en hoe dat zou voelen.

Angst dimensie: ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat ik nooit zal ervaren wat het is een dure auto te hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat ik mijn hele leven blijf vastzitten in mijn huidige inkomstenklasse en ik niet omhoog klim.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd erop te rekenen dat ik later meer geld zal verdienen, maar geen concrete stappen te zetten die hier op korte termijn toe zullen leiden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn geest een idee te hebben gecreëerd ivm hoe het zou of kan zijn om meer geld te verdienen en te denken dat als ik meer geld verdien mijn angsten zullen verdwijnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat als ik meer geld verdien ik zelfzekerder zal zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat als ik meer geld verdien ik meer respect zal krijgen en meer zelf-respect zal hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zelfzekerheid en zelf-respect afhankelijk maken van het hebben van 'meer geld' - ipv in elk moment van adem hier te zijn en dan ontwikkel ik zekerheid die gebaseerd is op mijn eigen consistentie en dan ontwikkel ik automatisch zelfrespect.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te disciplineren in het hier zijn in elke adem als een manier om mezelf neer te zetten als zelf-zekerheid.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie participeren in angst omdat ik geloof dat ik niet kan veranderen, dan stop ik en breng ik mezelf terug naar mijn fysieke participatie in elke adem.

Ik realiseer me en begrijp dat mijn waarde niet afhankelijk is van wat ik 'heb' maar van de kwaliteit van mijn fysieke participatie in elk moment.

Ik engageer mezelf ertoe om de discipline van het ademen te oefenen totdat het een tweede natuur wordt en ik mezelf in elk moment kan sturen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten