zaterdag 11 januari 2014

Dag 280 - Mijn partner in de Steek laten - Commitments 2

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd trots te zijn op mijn ontwerp en dit ontwerp te zien als ‘God’ – ipv mij te realiseren dat ik blindelings vertrouw op iets wat ik niet eens begrijp en waardoor ik gecontroleerd wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet de discipline in elk moment aan de dag te leggen om dit proces te stappen in de ernst die het verdient.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd opzettelijk het vertrouwen te misbruiken dat ze mij geeft – omdat ik haar niet ernstig neem en niet zie als mijn gelijke.

Ik engageer mezelf ertoe om te zoeken naar mogelijkheden tot samenwerking en hoe we elkaar kunnen ondersteunen ipv terug te vallen in provocatie-strategieën en machtsdynamieken.

Ik engageer mezelf ertoe om te beginnen luisteren naar de ander en wat de ander eigenlijk wilt – zodat ik kan beginnen met haar te ondersteunen ipv haar te saboteren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd macht proberen te leven als een systeem,  ipv mij te realiseren dat ik nog steeds volledig geprogrammeerd ben en ik nog steeds bezig ben mijn mind te evolueren.

Ik engageer mezelf ertoe om het punt van macht in mezelf te deconstrueren en in samenwerking met de ander te herdefiniëren op een manier die best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn notie van respect in mezelf te deconstrueren en in samenwerking met de ander te herdefiniëren op een manier die best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe het concept van mannelijke eer in mezelf te deconstrueren en mij realiseren dat het niets anders is dan het eren van het ontwerp van God – en dat deze reactie van de mannelijke eer, in feite het systeem is dat zichzelf wilt beschermen.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn angst voor E te onderzoeken en waarom ik bang ben voor E – alsof ik geloof dat het als man mijn taak is de vrouw te onderdrukken, alsof er in de vrouw iets verboden is.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te focussen op mijn eigen proces en hoe ik kan stappen uit de mind – en de ander te ondersteunen om hetzelfde te doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten