zondag 25 augustus 2013

Dag 241 - Geld en onzekerheid

Toen we vandaag keken naar het topic van geld, en we onszelf enkele eenvoudige vragen stelden ivm geld, had ik een hevige reactie en was ik niet in staat een eenvoudig antwoord te geven op deze vragen, maar gaf ik in plaats daarvan heel abstracte antwoorden als een manier om niet te moeten kijken naar de realiteit van geld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd emoties en angst te verbinden aan geld en wat geld voorstelt in mijn leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat elk moment de toestroom van geld kan worden dichtgedraaid en dat ik dan niet langer zal kunnen overleven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd nooit praktisch neer te zitten met mezelf en te kijken naar wat ik zal doen en wie ik zal zijn, mocht ik plots geen geld meer hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd door geen verantwoordelijkheid te nemen voor deze onzekerheid, in mijzelf een monster te creëren dat alle keuzes in mijn leven beheerst.

Ik engageer mezelf ertoe om tijd te maken met mezelf en praktisch uit te schrijven wie ik zal zijn en wat ik zal doen wanneer ik geen geld meer heb – zodat ik aan mezelf kan tonen dat de angst irrationeel is en dat deze mij niet helpt in het maken van keuzes in mijn leven en dat ik mezelf enkel compromitteer en niet zie wat er feitelijk mogelijk is en wat best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om de angst in mezelf te stoppen en geld puur te zien als een werkmiddel in deze wereld – één en gelijk als mezelf – en dat ik het gebruik om mezelf mee te ondersteunen net zoals ik adem om mezelf te ondersteunen.

Ik engageer mezelf ertoe om geld te herdefiniëren als een middel dat kan worden ingezet tot datgene wat best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn herinneringen bloot te leggen waarin ik de angst ivm geld in mezelf heb verankerd, zodat ik stap voor stap mezelf kan bevrijden van de angsten in relatie tot geld en ik geld kan beginnen zien als een bondgenoot in deze wereld ipv als een kwaad.

Ik engageer mezelf ertoe alle dimensies van angst aangaande geld in mezelf op te sporen en één voor één te vergeven en te corrigeren overeenkomstig wat best is voor iedereen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten