zaterdag 24 augustus 2013

Dag 239 - Inkomen en zelf-beperking

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een reactie te hebben gehad toen D. zei dat ik XXXX euro per maand zou moeten verdienen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te hebben gedacht 'wow dat is veel' - en in mezelf te denken 'dat is niet realistisch' ipv mezelf te realiseren dat ik mezelf geprogrammeerd heb om in bepaalde inkomensschijf te vertoeven en dat ik mezelf geprogrammeerd heb om bepaalde bedragen te zien als 'veel' en anderen als 'weinig'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken dat ik dit bedrag niet waard ben ipv mij te realiseren dat ik zelf bepaal wat ik waard ben. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijzelf vastpinnen op een nummer - ipv een feitelijke berekening te maken van wat de normale kosten zijn in een bepaalde levensstijl en aan de hand daarvan uit te maken wat een goed inkomen is. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd nooit een balans op te maken van de levensstijl die ik voor mezelf zou willen en vervolgens een berekening te maken van wat die levensstijl mij zou kosten - zodat ik kan zien in welke inkomstenschijf ik mezelf moet plaatsen om mijn doel te bereiken, ipv stomweg mijn inkomen te vergelijken met dat van anderen en mij op basis daarvan 'tevreden te stellen'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd excuses te gebruiken als 'mijn inkomen vergelijken met dat van anderen' als een mechanisme om ervoor te zorgen dat ik mezelf niet uitdaag in de inkomstenschijf waarin ik mezelf wil plaatsen, maar dat ik steeds 'veilig speel'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf opzettelijk in een beperkte situatie te plaatsen zodat ik achteraf mijn inkomen ervan de schuld kan geven dat mijn keuzemogelijkheden beperkt zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn leven geld van ondergeschikt belang te hebben willen maken ipv mij te realiseren, dat in deze wereld, geld de nummer 1 prioriteit is in het leven van iedereen, en dat ik bijgevolg mijn keuzes niet kan maken op basis van wat ik graag zou willen doen, maar dat ik keuzes moet maken op basis van de hoeveelheid geld die ik wil verdienen, rekening houdend met het feitelijke economische systeem waarin ik mij momenteel bevind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten