woensdag 14 augustus 2013

Dag 237 - Ik ben zo trots op jou !

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd 'trots' te zijn op mijn partner wanneer ik zie dat ze iets gedaan heeft dat door anderen geapprecieerd en toegejuichd wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd plots 'tederheid' voelen voor de ander, omdat ik onderliggend trots ben op haar omdat ze mij in een goed daglicht stelt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te bewegen uit eigenbelang ipv te ademen en mezelf te stoppen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een automatisch opkomende ervaring niet in vraag te stellen enkel en alleen omdat ik het als 'positief' ervaar en als een 'goed gevoel'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vervolmaking te zoeken in mijn relatie met de ander ipv 100% zelf-verantwoordelijk te staan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander gebruiken als een middel om zelf in aanzien te stijgen in de ogen van derden. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd ipv mijn inferioriteit en onzekerheid te onderzoeken en bloot te leggen - deze ervaringen te gebruiken als motivatie voor mijn handelen in de wereld en hierdoor te handelen uit eigenbelang.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf inferieur maken aan de ander ipv een en gelijk te staan aan mezelf en aan het potentieel dat hier is als mezelf, en dus mezelf te aanvaarden. 

Ik engageer mezelf ertoe in mezelf te onderzoeken waar ik mezelf toelaat inferieur te zijn aan anderen als mezelf en hoe ik mezelf kan ondersteunen met het aanvaarden van dit punt in mezelf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten