zaterdag 28 april 2012

Dag 8 – Waarom moet ik de afwas doen?

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd achterklap hebben wanneer ik de was doe en commentaar maken in gedachten dat het veel is
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad worden omdat de vaat doen ‘tijd kost’ en ik vind dat het ‘mijn tijd niet waard is’ en dat ik ‘betere dingen te doen heb’
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd oordelen over de vaat als een ‘probleem’ en 'werk' in plaats van het onvoorowaardelijk te doen zodat ik op een efficiente manier de vaat kan doen en dan verlies ik ook geen tijd want ik ben gefocussed op het volbrengen van deze taak
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de vaat van de ene dag te vergelijken met die van de andere dag en wanhopiog worden als het meer is – en toegeven aan de emotie en de weerstand die ik ervaar
Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf om mij te laten leiden door emoties en weerstand – ik adem hier en realiseer mij dat ik dit in één moment kan stoppen
Ik leg mezelf toe op de taak van de vaat te doen als een manier om mezelf te testen en mijn effectiviteit in process – door al mijn gedachten te stoppen en alle reacties te stoppen en hier te zijn als adem in elk moment
Ik behandel de objecten als een en gelijk als mezelf – op een zachte manier en plaats ze op een effectieve manier
Ik engageer mij ertoe alle emotie rond het doen van de vaat te stoppen en een en gelijk te staan als deze taak
Ik engageer mij ertoe mijzelf toe te leggen op effectieve ademhaling totdat ik de vaat kan doen zonder ook maar één enkele gedachte of vorm van achterklap te hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten