dinsdag 17 april 2012

Dag 1 - Niet luisteren

In deze nieuwe blog zal ik 7 jaar lang schrijven over mijn patronen en hoe ik verantwoordelijkheid neem voor de patronen die in en als mij bestaan, en waarvan ik zie dat ze schadelijk zijn voor mijzelf en alle levensvormen waarmee ik dit bestaan deel – om mijzelf te re-creëren in een patroon dat het beste is voor alle Leven.
Door het toepassen van zelf-vergeving en het doen van zelf-corrigerende statements – neem ik verantwoordelijked voor alle delen van mezelf en bereid ik mezelf voor op het in de praktijk brengen van een oplossing voor de gehele wereld.
Vandaag is dag 1 van mijn reis naar, mijn komen tot leven.
Het patroon waar ik vandaag over zal schrijven betreft de communicatie tussen partners. Al te vaak ontstaat er tussen partners een patroon waarbij de ene niet naar de andere luistert, terwijl één van beide nochthans wel in alle omstandigheden luistert naar de andere  – maar dit wordt niet in gelijkheid teruggegeven.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet luisteren naar wat de ander vertelt, omdat ik geobsedeerd ben in gedachten met dingen die niets te maken hebben met wat hier gaande is
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet participeren als een gelijke maar in plaats daarvan denken dat het ok is dat ik ‘aanwezig ben’ en doen alsof ik luister, maar in feite niet onvoorwaardelijk hier staan met de andere als mezelf – in de veronderstelling dat wat er gezegd wordt niet zo belangrijk is
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet luisteren naar een ander en daarin tonen dat ik ook niet naar mezelf luister – maar in plaats daarvan luister naar mijn gedachten en wat er omgaat in de mind
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onzekerheid als een excuus gebruiken om mezelf af te leiden in gedachten – in plaats van mezelf te focussen op wat reëel is in mijn wereld hier: de persoon die tegen mij spreekt
Ik engageer mij ertoe te luisteren naar wat een ander als mezelf tegen mij zegt
Ik engageer mij ertoe hier te zijn en te ademen voor mijzelf en te luisteren naar een ander voor mijzelf – omdat door naar een ander te luisteren ik luister naar mezelf
Ik realiseer mij dat het antwoord niet te vinden is in mijn gedachten – maar in het hier zijn met anderen als mezelf en horen wat anderen als mezelf te zeggen hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten