zaterdag 16 november 2013

Dag 265 - De Vrije Keuze om je Eigen Ruiten in te Gooien


Vervolg van de Dimensies mbt het punt van Macht, zie vorige blogs vanaf Dag 262

Achterklap Dimensie:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mezelf te denken: wat maakt het uit of ik het doe of niet, ik heb vrije keuze!

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in plaats van in een moment mezelf te pushen en mijn stem te geven als de macht die ik heb in een moment - mezelf te saboteren door te zeggen ja maar ik heb de keuze om het niet te doen en zo heb ik ook macht...

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de vrije keuze te misbruiken als een middel om geen verantwoordelijkheid te nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf deze keuze voor te spiegelen als een soort van gevaar - alsof ik een vergissing kan maken terwijl in werkelijkheid wat best voor iedereen is telkens vrij duidelijk is, maar ik mezelf toe te laat de vrije keuze te misbruiken als een manier om mezelf in het zak te zetten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de vrije keuze koppelen aan de 'persoonlijkheid' en de 'individualiteit' van hoe ik mezelf gecreƫerd heb - ipv mij te realiseren dat ik enkel mezelf bedrogen heb op deze manier en ik nog niet ontdekt heb wat macht feitelijk betekent.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie overwegen dat er een vrije keuze is, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat dit de doodlopende straat is van de 'vrije keuze'  - en dat als ik mezelf wil veranderen ik moet beginnen eren wat best voor iedereen is en best voor voor mezelf.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie overwegen om een compromis te aanvaarden - mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat dit nutteloos is want ik doe het letterlijk mezelf aan en waarom zou ik macht putten uit het vernietigen van mijzelf?

Ik engageer mezelf ertoe om altijd te kiezen voor het optimale scenario en nooit toe te laten dat er mogelijkheden onbenut blijven.

Ik engageer mezelf ertoe om te tonen dat alle beperkingen die we ervaren hun bron hebben in compromissen die we over onszelf hebben uitgeroepen en dat het mogelijk is een realiteit tot stand te brengen die gebaseerd is op wat best is voor iedereen; en daarin kan macht en vrijheid pas eerst tot bloei komen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten