zaterdag 13 juli 2013

Dag 238 - realisatie en zelf-correctie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een probleem beschrijven, een realisatie delen, zonder uit te leggen hoe ik daarvoor verantwoordelijkheid ga nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd deze informatie delen vanuit het oogpunt om emotionele schade te veroorzaken – en niet vanuit het oogpunt om samen tot een oplossing te komen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet in de schoenen plaatsen van de ander alvorens informatie te delen en te geloven dat ik dit punt moet confronteren – dit is zogezegd mijn zelf-oprechtheid – en dus te spreken zonder werkelijk verantwoordelijkheid te nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn zelfonderzoek op te houden bij de “realisatie” van hoe ik iets gecreĆ«erd heb, en niet de stap verder te zetten van hoe ik mezelf kan corrigeren.

Ik engageer mezelf ertoe om in mijn zelf-onderzoek en in het bijzonder wanneer ik hierover met een ander communiceer – tezamen met de realisatie van het probleem ook de praktisch toepasbare oplossing mee te communiceren – waarmee ik aangeef dat ik voor het hele probleem verantwoordelijkheid neem.


Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie “aha” gaan mbt de realisatie van een probleem, ook de stap verder te zetten en voor mezelf de oplossing te scripten van hoe ik de correctie ga leven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten