dinsdag 22 oktober 2013

Dag 260 - Zelf-organisatie

Dit is een subafdeling van de vorige blog over bewondering. Ik kijk naar de volgende zin:

"Omdat ik denk dat hij weet hoe veel dingen tegelijk te managen zonder ‘gek’ te worden en goed weet hoe zich te organiseren."

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn zelf-organisatie in de war sturen wanneer er iets gebeurt en ik ‘opgewonden geraak' en mezelf hoegenaamd 'niet kan beheersen’ en ik dus liever ‘iets anders doe’ dan mij te houden aan mijn schema, omdat ik tegen mezelf zeg dat ‘ik het nu even niet aankan’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd af te wijken van een efficiënt schema op basis van hoe ik me voel ipv me te houden aan het gezond verstand van wat ik opgezet heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet houden aan een schema omdat ik weerstand heb iets te doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf laten beïnvloeden door weerstand wanneer ik doorheen de dag aan het volgende punt in mijn schema aankom, maar ‘ik dan geen zin heb’ en toch verder doe met datgene waar ik mee was begonnen – omdat dat voor mij gemakkelijker is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen discipline te hebben inzake het naleven van een vooropgesteld schema.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd pro forma schema’s te maken en dan uiteindelijk toch iets anders te doen wanneer puntje bij paaltje komt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet te pushen in adem om stabiel te zijn hier en mezelf te houden aan de grote lijnen van het schema.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te saboteren door mezelf niet te houden aan de grote lijnen van het schema.

Ik engageer mezelf ertoe wanneer en als ik in de ochtend mijn schema opstel – me hier ook aan te houden en ervoor te zorgen dat er aan alles op het schema richting gegeven wordt en dat ik het niet zonder meer aan mij laat voorbij gaan !

Ik engageer mezelf ertoe om elk punt in het schema te behandelen als even belangrijk – zodat ik dag na dag alles vooruit breng en ik niets laat liggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten