zondag 20 oktober 2013

Dag 259 - Bewondering binnenste buiten gekeerd

Ik refereer naar Dag 256 voor context.

Mijn relatie tot bewondering: ik bewonder een bepaalde persoon omdat ik denk dat hij bepaalde verkopers kwaliteiten heeft en weet hoe iets duur aan te prijzen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd ervoor te aarzelen om iets ‘duur’ te verkopen omdat ik bang ben dat ik het niet verkocht krijg.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd a priori te geloven dat ik iets aan een bepaalde prijs niet verkocht ga krijgen ipv mij te realiseren dat dit een veronderstelling is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd veronderstellingen maken mbt wat ik al dan niet verkocht kan krijgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd veronderstellingen te maken mbt hoeveel geld andere mensen hebben en wat hun standaarden zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te verwachten dat ze iets te duur gaan vinden of negatief gaan reageren ipv mij te realiseren dat ik mijn eigen oordelen op anderen projecteer en dat ik zelf issues heb ivm het maken van investeringen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd automatisch investeringen uit de weg gaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd investeringen zien als slecht – omdat ik onmiddellijk resultaat wil zonder la te veel zelf te moeten geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onzeker zijn mbt de toekomst en het maken van investeringen en dus bang zijn om een risico te nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd  investeringen uit de weg gaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn voor de verantwoordelijkheid van een investering.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn voor de verantwoordelijkheid van het hebben van veel geld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zenuwachtig te zijn met geld en het uitgeven van geld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd paranoia zijn wanneer het aankomt op het uitgeven van een grotere som geld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zenuwachtig worden wanneer ik geconfronteerd wordt met het moeten omgaan of spenderen van veel geld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat ik mezelf ga saboteren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat ik mezelf niet kan vertrouwen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wantrouwen te hebben tov mezelf en het omgaan met grote hoeveelheden geld – wat ik gekopieerd heb en geïnternaliseerd heb van mijn ouders die wantrouwig waren en die hun eigen angsten en onzekerheden op mij projecteerden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn relatie met geld te hebben gekopieerd van mijn ouders en mezelf nooit de kans te hebben gegeven om voor mezelf te ontdekken hoe ik kan omgaan met geld en wie ik wil zijn in relatie tot geld.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik zie dat ik aarzel of dat er angst opkomt wanneer ik omga met geld of op het punt sta een handeling ivm geld uit te voeren, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik dit gekopieerd heb van de ouders en als zodanig ben ik in staat dit te stoppen en te ontdekken wie ik kan zijn in relatie tot geld.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie aarzelen ivm een investering mezelf te stoppen en te ademen en te verifiëren of ik alle praktische aspecten ivm de investering goed heb overwogen – en indien ik niet zeker ben, dan maak ik voor mezelf een checklist waarop ik kan terugvallen.

Ik engageer mezelf ertoe het patroon van onzekerheid in mijn relatie tot geld-handelingen in mezelf te stoppen en mezelf toe te laten te ontdekken wie ik kan zijn in mijn relatie tot geld.

Ik engageer mezelf ertoe om alle energie te verwijderen uit het omgaan met geld zodat het omgaan met geld even licht wordt als het omgaan met adem.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie ongemakkelijk worden mbt de prijs van een product en het verkopen van dit product, mezelf te stoppen en ademen en mij te realiseren dat dit een programma is met als enig doel om mijzelf te beperken en dus engageer ik mezelf ertoe mezelf in het moment te vertrouwen en in eerste instantie de opgegeven prijs neer te zetten en vervolgens de onderhandeling te starten, ipv veronderstellingen te maken mbt wat de percepties zijn van de andere persoon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten