zaterdag 19 oktober 2013

258 - Het Beter weten dan een ander

Ik refereer naar Dag 256 voor context.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mezelf te denken dat mijn inzicht van betere kwaliteit is dan dat van een ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf definiëren ahv ‘wat ik weet’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf definiëren als intelligenter omdat ik geloof dat ik meer weet en meer zie – ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd conclusies en meningen in mijn achterklap over mensen in mijn wereld te formuleren die ik na verloop van tijd begin te geloven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf compromitteren tov anderen doordat ik meningen en conclusies over hen formuleer in de geest – die niet op de realiteit maar puur op mijn eigen interpretatie gebaseerd zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij er zorgen over maken dat anderen over mij roddelen wanneer ik hetzelfde doe in de geheime kamers van de geest.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mensen in mijn wereld te beoordelen en een waarde toe te kennen als positief en negatief, zodat iedereen een score heeft, en ik mijn interacties kan baseren op die score.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat mijn meningen en opinies correct zijn of mogelijks correct zijn ipv mij te realiseren dat ik ze allemaal verzonnen heb in de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn eigen illusoire wereld te hebben gecreëerd waarin ik niet met mensen omga maar met het beeld dat ik heb van mensen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie roddelen over een ander in de mind – mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben illusies te creëren die ik mezelf wijsmaak.

Ik engageer mezelf ertoe om gelijk te staan met het inzichten de kennis van anderen en daarin de waarde van wat ze zeggen voor mezelf uit te testen ipv het a priori te verwerpen gebaseerd op een idee dat ik heb van deze persoon.

Ik engageer mezelf ertoe om gelijk te staan met de mogelijkheid dat gelijk wie de oplossing kan hebben – en dat ik dus a priori niemand kan veroordelen of negeren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten