donderdag 3 oktober 2013

Dag 254 - Denkbeeldige conversaties als escapisme

Verbeelding dimensie:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang te zijn dat ze mij de schuld gaan geven van iets wat misgelopen is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn mind mezelf te proberen overtuigen dat ik hier geen probleem mee heb en dat ik ok ben indien dit zou gebeuren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn verbeelding proberen de situatie te sturen door mij conversaties in te beelden waarin ik mijzelf verdedig ipv te kijken naar hoe ik nu voor dit punt verantwoordelijkheid kan nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn mind te argumenteren waarom ik dit niet kon weten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen volledige verantwoordelijkheid voor het project te hebben genomen maar anderen te hebben vertrouwd – ipv voor mezelf te begrijpen hoe het allemaal zal werken en functioneren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd verantwoordelijkheid niet te hebben overwogen en de beperkingen in het systeem te hebben aanvaard als mijn beperkingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen gezond verstand te hebben gebruikt bij het implementeren van een project en de beweringen van anderen te geloven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij in te beelden dat men mij de schuld probeert te geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij schuldig te voelen ipv eenvoudig uit mijn fouten te leren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf minder te maken dan het probleem ipv te kijken hoe ik mijzelf kan sturen en verantwoordelijkheid kan nemen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik problemen zie deze voor mijzelf in kaart te brengen en ook meteen de oplossing te zien die best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie argumenteren in mijn verbeelding te stoppen en ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben mijn verantwoordelijkheid af te staan en dus engageer ik mezelf ertoe te kijken naar waar en hoe ik verantwoordelijkheid kan nemen voor de situatie op een praktische manier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten