zondag 16 februari 2014

Dag 292 - De Mist is een Kans


3. Het feit dat een ander in staat is om wel de trein te halen toont dat het ikzelf is die mezelf saboteer. Het is perfect mogelijk deze trein te halen, om deze opportuniteit te nemen.

4. Het toont ook dat ik mezelf niet vertrouw in wat ik zie en ik eerst wil dat een ander mij voorgaat in 'het nemen van het risico'. Het is dan angst voor het onbekende: ik durf niet, ga jij eerst.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd nodig hebben dat een ander mij de weg wijst, ipv voor mezelf te zien wat er gedaan moet worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd laf te zijn in dat ik pretendeer dat ik 'zwakker' ben dan een ander, hetgeen niet waar is - ik kan minstens wat een ander kan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat het enige risico bestaat in het leren kennen en uitbreiden van mezelf in expressie.

Ik realiseer me en begrijp dat ik enkel illusies kan verliezen dus push ik mezelf om te stappen voorbij de geprogrammeerde angsten en weerstanden.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie hopen dat een ander iets voor mij doet, of voor mij oplost, mezelf te stoppen en ademen en mezelf te pushen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten