vrijdag 7 februari 2014

Dag 289 - Het Antwoord is niet in de Geest

Artwork by Marlen Vargas Del Razo
Mijn relatie tot structuur. Er heeft zich in mijn wereld een punt geopend waarbij ik kijk naar 'verandering' en hoe ik hiermee omga.

In eerste instantie is er de realisatie, dat ik mijn geest niet kan vertrouwen wanneer het aankomt op het maken van projecties. Ik moet mezelf disciplineren in het hier zijn in elke adem en puur te werken met mijn fysieke realiteit en praktisch te zijn met mijn planning.

Daarnaast zijn er momenten van 'irrationaliteit' die de kop opsteken. Dit zijn momenten waarin een gedachte in mij opkomt en mij ervan probeert te overtuigen dat er een probleem is. Hier is het kwestie van mijn gezond verstand te vertrouwen en een onderscheid te kunnen maken tussen werkelijkheid en illusie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn macht weg te geven aan deze momenten van irrationaliteit ipv mij te realiseren dat dit een manier is van de mind om mij te testen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer in mijn lichaam iets gespannen aanvoelt - onmiddellijk mijn parate angsten en irrationaliteit te gebruiken als een manier om deze spanning te verklaren, ipv mij te realiseren dat ik op deze manier niet met mijn lichaam kan communiceren, en ik feitelijk schriftelijk zelf-onderzoek dien te doen in adem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd op deze wijze de mind uitnodigen om een loopje met mij te nemen, omdat ik verwacht dat de mind mij 'een antwoord' kan geven.

Ik engageer mezelf ertoe om in momenten van spanning en fysiek ongemak, mij te focussen op ademhaling en mezelf te stabiliseren in en door mijn fysieke activiteiten.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als er nieuwe informatie en dus nieuwe pijn zich in mijn lichaam manifesteert, op een gestructureerde wijze communicatie met mezelf als mijn lichaam aan te gaan en op deze wijze het punt dat zich manifesteert stuk voor stuk open te vouwen en aan mezelf inzichtelijk te maken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie obsessief worden omdat er een nieuwe pijn of een nieuwe ervaring zich manifesteert, en 'ik wil weten wat het is' mezelf te stoppen en te ademen en mij realiseren dat ik dit enkel kan aanpakken door fysieke communicatie met mezelf en niet met de mind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten