zaterdag 1 februari 2014

Dag 288 - Een Elitistische manier van Communiceren

In een gesprek was er een punt waarin ik het niet eens was met iemand en een tegengestelde mening gaf aan de zijne – en in mijn mind ging ik de daarop komende dagen herhaaldelijk in gedachten van superioriteit omdat ik ervan overtuigd was dat zijn mening 'verkeerd' was. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn visie niet uitleggen maar de mensen moeten mij gewoon aanvaarden op mijn ‘gezag’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet te verduidelijken en in feite helemaal niets uitleggen en ervan uitgaan dat anderen het met mij eens zullen zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd uit te gaan van de tegenstelling van JUIST en VERKEERD en wanneer ik JUIST ben dan moet ik mezelf niet nader verklaren want wat ik zeg is toch JUIST en als de ander het dan niet met mij eens is dan is hij gewoon VERKEERD.

Dus ik ben niet geïnteresseerd in wat best is voor iedereen, maar alleen in het JUIST zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat mensen het met mij eens moeten zijn op basis van respect voor mij en niet op basis van enige uitleg die ik verschaf...

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd elitistisch zijn in dat ik wat ik zie of de stelling die ik inneem niet uitleg of transparant maak voor anderen zodat ik gelijk met hen kan staan en we samen kunnen kijken naar of mijn argumenten/overwegingen wel correct zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet willen verduidelijken omdat ik bang ben dat men mij dan ongelijk geeft – ik speel het liever puur op gezag, en op die manier kan ik wanneer ze het niet met mij eens zijn gewoon zeggen dat ze VERKEERD zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf plaatsen als meer dan anderen in dat ik mezelf niet voldoende duidelijk uitdruk en ook geen moeite doe om voor anderen zichtbaar te maken wat ik wil zeggen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie weerstand hebben om mezelf te verduidelijken, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik er enkel mezelf mee help wanneer ik mezelf verduidelijk omdat we dan kunnen kijken naar wat best is voor iedereen – en als ik mezelf niet wil verduidelijken dan weet ik dat ik communiceer uiteigenbelang en JUIST willen zijn.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf gelijk te plaatsen aan anderen en daarom: wanneer ik communiceer mezelf volledig verstaanbaar te maken zodat mijn woorden klaar en duidelijk zijn ipv cryptisch of eigenzinnig.

Ik engageer mezelf ertoe heldere communicatie te voorzien zodat er ook sneller vooruitgegaan kan worden en men geen tijd verliest met te ‘interpreteren van
wat er gezegd wordt’.

Ik engageer mezelf ertoe om de argumenten achter mijn stelling ook duidelijk te maken zodat anderen niet moeten raden waarom ik deze of gene stelling inneem en het van bij het begin helemaal duidelijk is.



1 opmerking: