vrijdag 2 januari 2015

Dag 313 - Planning in plaats van emoties

Ik voel me geïrriteerd, want ik heb het gevoel dat mijn wereld stilstaat en dat de zaken niet vooruitgaan. Daarin voel ik me als 'gefaald'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te voelen als gefaald 'omdat de zaken in mijn wereld niet vooruit gaan.'


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd over mezelf oordelen als ‘gefaald’ en ‘minder dan’ omdat ik er niet in geslaagd ben te voldoen aan mijn verwachtingen van waar ik wil zijn met mijn studies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf veroordelen ipv met mezelf neer te zitten in hoe ik dit studieproces kan optimaliseren.

Ik engageer mezelf ertoe een planning te maken voor mijn studies en mezelf als doel te geven die planning na te leven en mezelf geen excuses te geven maar in plaats daarvan mezelf te pushen om de planning na te komen als de afspraak die ik maak met mezelf.

1 opmerking:

  1. Naast het pushen kan het zinvol zijn om in de verwachtingen te zien die je/we van onszelf hebben waarin we onze eigen ervaring van falen creëren; hierin zitten vaak een aantal punten om zelf te vergeven en zo de verwachting af te stemmen op de realiteit in z'n geheel, inclusief de realiteit van ons eigen geestbewustzijnssysteem. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen