zondag 20 juli 2014

Dag 304 - Alle binnenwegen leiden naar Rome

Wat vandaag naar boven gekomen is, is koppigheid ivm wat en ander mij vertelde met betrekking tot wat ik aan het doen was en waar ik in andere omstandigheden geluisterd zou hebben, ging ik deze keer in weerstand, ontkenning en begon ik mezelf te verdedigen.

Het punt in kwestie had te maken met het nemen van 'binnenwegen' of 'shortcuts' zoals dat heet, hetgeen erop neerkomt dat men ervoor kiest iets op een schijnbaar 'snellere' manier te doen dan hoe het feitelijk gedaan zou moeten worden indien men zijn/haar gezond verstand gebruikt en oog heeft voor alle fysieke aspecten van de zaak, waardoor het resultaat is dat er stappen overgeslagen worden en er in essentie niet efficiënt gewerkt wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de diepte van dit probleem/patroon niet te willen zien in mezelf en hoe ik mezelf hierin geautomatiseerd heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te vechten voor mijn recht tot het nemen van shortcuts - omdat het in feite de route van de mind is wanneer men zichzelf niet stuurt en zomaar lukraak handelt - ipv mezelf te sturen en te beslissen dat ik alles op een manier zal volbrengen waardoor ik trots kan zijn op mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd dit punt in mezelf te minimaliseren en te denken dat het niet zo erg is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weg te nemen van mezelf door shortcuts toe te laten in mijn handelingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf ingesteld te hebben met shortcuts als mijn default, omdat ik geloof dat als ik deze binnenweg kan nemen ik sneller klaar zal zijn - en dus toon ik aan mezelf dat ik het eigenlijk niet wil doen en dat ik enkel maar uitkijk naar het 'klaar zijn' zodat ik over kan gaan 'naar iets anders'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd me niet bewust te zijn van mijn weerstand wanneer ik een taak aanvat - waardoor ik mezelf zal saboteren om 'sneller' klaar te zijn en hierdoor de taak op een halfslachtige manier te volbrengen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te panikeren in eerste instantie wanneer ik iets moet doen 'omdat het mij tijd gaat kosten' - en plotseling komen al deze ideeën in mijn hoofd op van hoe ik mijn tijd veel beter zou kunnen besteden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in eerste instantie te denken dat het mijn tijd niet waard is en dat het 'een zonde is van mijn tijd' dat ik nu dit of dat moet doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in conflict te bestaan met de fysieke verantwoordelijkheden van mijn wereld - omdat ik voor het merendeel van mijn leven hierin ondersteund ben geweest door anderen die voor mij zorgden en dus heb ik een verwachtingspatroon gecreëerd in mezelf met betrekking tot het leven dat gebaseerd is op 'zoveel mogelijk te doen wat ik leuk vind en het najagen van mijn entertainment en de dingen waardoor ik me goed kan voelen over mezelf .'

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het opnemen van een fysieke taak te hebben gedefinieerd als slavernij - omdat het steeds 'in conflict is' met 'wat ik liever zou doen' en dus besta ik steeds in spijt wanneer ik een fysieke verantwoordelijkheid moet uitvoeren, omdat ik geloof dat ik een kans gemist heb om het beste uit mijn leven te halen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf een taak zie aanvatten met een vorm van zwaarmoedigheid, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat dit mijn mind is als sabotage omdat ik mezelf reeds toegelaten heb een verwachting te creëren ivm de toekomst - en dus engageer ik mezelf ertoe deze verwachting los te laten en mezelf toe te leggen op de verantwoordelijkheid die voor me ligt en mij te focussen op hoe ik deze op de best mogelijke manier kan volbrengen zodat ik trots kan zijn op mezelf en zodat ik steeds weet dat ik alles van mezelf gegeven heb.

http://lite.desteniirpocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten