zondag 4 november 2012

Dag 152 - Ik neem dit persoonlijk!!! Deel 6

Lees Deel 1 van deze blog
& Deel 2
& Deel 3
& Deel 4
& Deel 5

Fysieke dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer en als ik eenmaal iets persoonlijk heb genomen, om dan mijzelf af te zonderen in mijn gedrag, en stil te worden tav de ander en geloven dat deze zich absoluut vergist.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd brutaal te worden in mijn bewegingen en in mijn gelaatsuitdrukking, waarin ik de ander te kennen geef dat ze mij iets misdaan hebben, maar dit is allemaal manipulatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weerstand voelen tav de ander in plaats van mij te realiseren dat dit de weerstand is van de mind om niet tot inzicht te komen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn woorden inslikken en mezelf niet voldoende uitdrukken omdat ik denk dat het allemaal niet de moeite is.

Fysieke committent:  ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te vertragen in adem zodat ik kan zien wanneer ik bezeten wordt op een fysiek niveau en ik mijn gedachten volledig ben gaan geloven - en ik mezelf dan onmiddellijk kan stoppen.

Ik engageer mijzelf ertoe wanneer ik zie dat ik emotioneel bezeten ben dit te communiceren aan de ander en indien mogelijk fysiek contact te maken als een manier om het patroon te breken.

Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf hier te brengen en mij te realiseren dat ik niet alleen ben en de ander mijn steun nodig heeft net zoals ik graag steun van anderen zou hebben.

Ik engageer mijzelf ertoe de discussie te vertragen en te houden tot haar essentie zodat er puur met de informatie gewerkt kan worden en er niets persoonlijks genomen wordt hetgeen toch alleen maar een afweermechanisme is.

Ik engageer mijzelf ertoe een wereld te creƫren waarin het voor elkeen mogelijk is naar elkaar te luisteren zonder informatie persoonlijk te nemen omdat iedereen voldoende ondersteund wordt in zijn ontwikkeling en kinderen opgroeien op een manier die hun zelfvertrouwen ondersteund.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten