zaterdag 28 december 2013

Dag 274 - Etiquette en tafelmanieren Deel 2

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mezelf een punt toe te laten waarbij ik opgeef en de mind mijn gedrag laat overnemen gebaseerd op de gewoonte, i.p.v. mezelf te sturen in elk moment en ervoor te zorgen dat elke handeling specifiek en doelgericht is.

Dit is eigenlijk een coole manier om te zien hoe ingebouwd de mind is in onze gedragingen in elk moment - omdat ik nu ervaar hoe moeilijk het is dit eenvoudig punt te wijzigen - eenvoudig omdat ik in een moment een steek laat vallen, ik mis een adem, en mijn automatische piloot neemt over.

Dit proces laat me ook toe te zien dat het niet voldoende is om 'te willen' veranderen, maar dat ik ook alle emoties die hieraan gerelateerd zijn uit het verleden, moet zuiveren door middel van zelf-vergeving en ik een nieuw platform in mezelf moet neerzetten van waaruit ik een nieuw fysiek gedragspatroon kan creëren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onbewust nog steeds de 'fuck you' gedachte toe te laten waarmee ik te kennen geef dat dit punt, dit gedrag mijn macht is over mijn omgeving - want door niet te veranderen, kan ik mijn omgeving frustreren - en dus realiseer ik me dat ik mijn gedragspatroon ontworpen heb vanuit een wraak-motief tegenover mijn omgeving toen ik kind was.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te geloven dat ik door 'fuck you' te zeggen macht uitoefen over mijn wereld - en dat het averechts doen van wat mij gevraagd wordt - mij macht en onafhankelijkheid geeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vrijheid definiëren als het omgekeerde te doen van wat men mij zegt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd macht definiëren in relatie tot anderen, ipv mij te realiseren dat de macht die ik heb bestaat in het veranderen van mezelf en te tonen wat er mogelijk is als leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onmiddellijk in weerstand te gaan wanneer iemand mij iets opmerkt over hoe ik iets kan aanpakken - en bijna automatisch het omgekeerde te willen doen, om te bewijzen dat ik vrij ben, dat ik een vrije keuze heb en dat ik GEEN SLAAF BEN !!!

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een slaaf te worden van een programma van de mind - waarin ik zelfs niet de vrije keuze heb om in één moment mijn fysiek eetgedrag te wijzigen, en in plaats daarvan is er een proces nodig van ont-wikkeling om te kunnen komen tot het punt waarin ik mezelf kan sturen en ik me niet meer laat beïnvloeden door automatisch opkomende neigingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd woede gebruikt te hebben en de schuld geven aan anderen als een energie om mijn mind en mijn gedrag mee te versterken en mezelf vast te zetten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat mij kwaad maken op anderen en het omgekeerde doen van wat er voorgesteld of gevraagd wordt, heel gemakkelijk is - maar dat het heel moeilijk is om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn ontwerp.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te vertragen bij elke maaltijd en dit punt te stappen totdat het feitelijk is veranderd.

Ik engageer mezelf ertoe om alle weerstanden en obstakels in mezelf te verwijderen die mij ervan weerhouden om mezelf voluit te veranderen in mijn eetgedrag en eet patronen.

http://lite.desteniiporcess.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten