maandag 16 december 2013

Dag 269 - Zoals een schildpad

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zelf-vergeving te schrijven vanuit het uitgangspunt dat ik mezelf beter wil voelen - dus mijn zelf-vergeving is gebaseerd op 'mij goed voelen' en niet op 'mezelf terdege begrijpen' zodat ik mezelf daadwerkelijk kan veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd 'ermee klaar willen zijn' en niet onvoorwaardelijk te schrijven totdat ik over mezelf tevreden ben en ik zie dat ik nu een punt voldoende heb begrepen om mezelf erin te kunnen veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd voornamelijk stress als een excuus gebruiken om mezelf de tijd niet te geven dit proces van zelf-vergeving met de nodige traagheid en aandacht te lopen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in dit proces te willen 'dat het snel gaat' en 'snel resultaat willen'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer ik schrijf mezelf en mijn construct niet vast te nemen en helemaal uit elkaar te halen totdat ik een punt volledig begrepen heb - hoe het functioneert en hoe ik het kan veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in het bijzonder het blootleggen van mijn emoties uit de weg te gaan - omdat ik dit ervaar als 'onbeheersbaar' en ik denk dat 'het te veel en te ingewikkeld is' en 'meer is dan mij'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf willen veranderen zonder in detail alle constructen te verwijderen zodat ik maar blijf aanmodderen in dezelfde punten en ik zeg dat ik hoegenaamd mijn best doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in zekere zin te bouwen op hoop - want ik ga ervan uit dat ik er later klaar voor zal zijn, maar nu nog niet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf de kans te ontzeggen mezelf te confronteren in al mijn dimensies - om van daaruit de oplossing te kunnen schrijven en mezelf op efficiƫnte wijze te veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te vergelijken met anderen ipv dit proces onvoorwaardelijk te stappen voor mezelf - waarin ik wil weten wat mij controleert en ik mezelf wil bevrijden van elke vorm van controle en beperking.

Ik engageer mezelf ertoe om met regelmaat de tijd te maken om in alle traagheid mijn blog te schrijven en te kijken naar hoe ik functioneer en waar ik mezelf wil veranderen.

Ik engageer mezelf ertoe om in dit proces mezelf centraal te stellen ipv hoe ik denk dat anderen mij zien, en voor mezelf te beslissen dat ik mezelf wil veranderen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten